„ Autor i voditelj projekta je stručni suradnik
knjižničar mentor Denis Vincek, a nositelj je Osnovna škola Ante Kovačića iz
Zlatara u kojoj je projekt i počeo. Prve godine sudjelovale su, uza zlatarsku
školu, osnovne škole iz Belca, Lobora i Mača. Projekt se razvija, postaje
nacionalni, pa je tako u osmom ciklusu sudjelovalo gotovo tisuću učenika iz 45
škola iz ciječle Hrvatske, a na završnici se u kinu Tuškancu u Zagrebu okupilo
300 sudionika (250 učenika i 50 stručnih suradnika knjižničara i razrednih
učiteljica) iz 23 škole. U svakoj školi, u pravilu, uključuje se jedno
odjeljenje i naglas se čita djelo koje ne smije biti obvezna lektira. Stručni
suradnici knjižničari i razredni učitelji trude se sa što više kreativnih
aktivnosti popratiti čitanje. Na završnicu dolazi, u pravilu, dvoje učenika iz
svake škole i u dvije do tri minute predstavljaju pročitano. Plesom, pjesmom,
igrokazom, recitiranjem, glumom... Može plakatom ili ppt-prezentacijom. Nakana
je da nastavimo trend iz školske godine 2018./19. i da se multimedijom ožive te
zaboravljene knjige. Kratkim filmom ili radijskim prilogom. Želja je
da knjižničari kao informacijski stručnjaci u školama potaknu učenike da se
koriste Web2.0 alatima koji su pogodni za takve kreativne uratke. Mentori
ističu da je jedna od vrijednosti toga projekta što nema natjecateljski
karakter - svi su pobjednici jer potičući čitanje razvijamo kod djece niz
kompetencija dok se u razredima provodi projekt i priprema završno izlaganje.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja izdalo je 12. srpnja
2019. suglasnost i dalo potporu za provođenje projekta Čitajmo zajedno - čitajmo
naglas: zaboravljene knjige.“